메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제41권 제3호
발행연도
2013.1
수록면
392 - 405 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored the possibility of developing inquiry activities using Zebrafish for the unit of reproduction and development for enhancing students' scientific thinking. Zebrafish (Danio rerio)is the ideal experimental animal due to its easy availability and low maintenance, productiveness,embryo transparency, rapid development, and vast information accessibility. The developed inquiry modules provide students with opportunities of observation and experimentation related to animals'reproduction and development as well as circulation system. The advantageous qualities allow students to identify the sex of zebrafish and observe mating and external fertilization. Moreover,the unique transparent nature of embryo enables students to observe embryo development, cardiac development and blood circulation without special treatments. Further research is needed for developing worksheets using these activities and examining its effectiveness on students' scientific thinking as well as understanding on scientific knowledge related to reproduction and development. Our inquiry modules could be extensively used in secondary level classes for developing students'scientific thinking as well as scientific interest.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0