메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국수학교육학회 수학교육 수학교육 제53권 제4호
발행연도
2014.1
수록면
525 - 539 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, we suggest implications for teaching mathematical justification with analysis of 6th gradestudents' awareness of why they needed mathematical justification and their levels of mathematics justificationin Algebra and Geometry. Also how their levels of mathematical justification were related to mathematicachievement. 96% of students thought mathematical justification was needed, the reasons were limited forchecking their solutions and answers. The level of mathematical justification in Algebra was higher than inGeometry. Students who had higher mathematic achievement had higher levels of mathematical justification. Inconclusion, we searched the possibility of teaching mathematical justification to students, and we found somepractical methods for teaching.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0