메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국수학교육학회 수학교육연구 수학교육연구 제17권 제3호
발행연도
2013.1
수록면
169 - 180 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Communicating about mathematics is an essential component in learning mathematics and is a key standard for successful learning in a mathematics classroom using stories and storytelling as a catalyst to mathematics instruction. This, however, can make learn-ing math for students with language deficiencies since they are working toward master-ing both basic language proficiency as well as the specialized language needed for math-ematics. This is a particular concern because the number of students of multicultural families is rapidly increasing. In this paper, we discuss the challenges and complexities of language-deficient students learning math in a classroom where communication is a key standard for successful learning, and suggest implications for teaching, by presenting an USA elementary teacher’s scaffolding to make reading and solving word problems less intimidating for her language learner students as well as native speaking students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0