메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국수학교육학회 수학교육 수학교육 제53권 제1호
발행연도
2014.1
수록면
131 - 146 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines whether there is discrepancy between elementary and middle school mathematicsteachers’ beliefs and practices in constructed-response assessment and how their beliefs and practices areinterrelated. Analyzing the responses of 212 elementary teachers and 189 middle school mathematics teachers tothe questionnaire, we found that there is lack of consistency among elementary and middle school teachers'beliefs, practices, and expected benefits regarding constructed-response assessment. In addition, there was aweak correlation between each group of teachers’ beliefs and expected benefits about constructed-responseassessment. The results from this study imply that such inconsistency in elementary and middle schoolteachers’ beliefs and practices regarding assessments may determine the effects of constructed-responseassessment.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0