메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제20권 제4호
발행연도
2013.1
수록면
135 - 155 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper explores the patterns of errors which occurred in English writings of Korean university students. Specially, this study looked for the difference of error patterns between high level of English learners and low level of English learners as well as the change of error patterns as the level of English proficiency becomes better. The results of this study showed that low level of English learners showed more errors than high level of English learners in most error categories and that both high and low levels of English learners showed low frequency of errors as their English proficiency became better, although low level of English learners did not show improvement in content-related error categories. Directions of further studies and pedagogical implications would be discussed

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0