메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제20권 제2호
발행연도
2013.1
수록면
237 - 266 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated how the NESTs reflect themselves from their teaching experiences and how their reflections are implied to Korean English Education. The participants were the four NESTs who taught English conversation classes in one of the universities in Busan. The data were collected in the spring semester of 2010 by conducting personal interviews, email exchanges with the researcher, and open-ended surveys. The data were analyzed through content analysis. Salient patterns were identified through the coding. The themes(findings) include that: 1) perspectives on English education in macro and micro level, and on their own identity; 2) views on teaching pedagogy including pedagogical strategies, students' attitudes towards class engagement, and conversational styles and thinking processes; and 3) educational suggestions including for the government, teaching methods, and effective English learning. In the findings section, more detailed information for the themes is provided

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0