메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국실과교육연구학회 실과교육연구 실과교육연구 제12권 제1호
발행연도
2006.1
수록면
117 - 138 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
There is a main difference between the ubiquitous computing and the existing information paradigm in that the ubiquitous computing is based on physical space and it provides more intelligent environment. It is very necessary for us to make an accurate estimation of the changes in our life caused by the advent of ubiquitous computing. It may be information life that will bring the greatest change into our life area in the ubiquitous era. The big change of information life requires preparation to minimize an maladjustment to the new environments, and education is the minimum device for the preparation.Practical arts in elementary education is the subject which has the property that it is most sensitive to the changes of our life. Therefore, practical arts has the fundamental role to reflect all phases of current life changed by the ubiquitous computing. So, it is necessary that we search for the direction of practical arts education according to the ubiquitous computing. Practical arts education in the ubiquitous era can be viewed according to the changes of diverse life area, but information life is the area having an influence on all areas of life. In this study, I searched for the direction of practical arts education focusing on information education according to the changes of information life in the ubiquitous era.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0