메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국실과교육연구학회 실과교육연구 실과교육연구 제13권 제3호
발행연도
2007.1
수록면
21 - 38 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study was to find solutions for improvement by analyzing the organization of the technology curriculum, satisfaction of teachers, and the need for teacher re-educations, and to analyze a teacher’s recognition and the current status of the technology teacher cultivation institute. The data was analyzed by frequency analysis and SPSSWIN. The results obtained from this study are as follows: First, over 85% of technology teachers were satisfied more than moderately regardless of their gender, career, and teacher cultivation curriculum. Second, over 60% was satisfied more than moderately with the unit of the curriculum. Third, for the unit of the technology curriculum, any future technology unit needs to be supplemented and computer-related units need to be reduced. Fourth, about the re-education of technology teachers, 88% said it was necessary. Finally, when looking at the technology teacher cultivation curriculum, 54% answered that the current system is relevant.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0