메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국청소년시설환경학회 청소년시설환경 청소년시설환경 제16권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
47 - 56 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Abstract : This study is intended to confirm relationship among children’s empathy ability, attribution style andquality of peer relationships. 421 fourth-grade to sixth-grade elementary school students(209 boys, 212girls)were surveyed. To investigate the effects empathy ability and attribution style to peer relationship(positiveand negative), we conducted hierarchical regression analysis through SPSS 22.0 program. Orders of input werechildren’s age & gender, attribution style, empathy ability. The result of this study is as follows. First, the morechildren’s empathy ability was higher, they felt the more positive with their peer relationship. And children ofinternal attribution style, they felt the more positive with their peer relationship too. Second, internal attributionstyle has negative correlation with negative peer relationship and external attribution style has positivecorrelation with negative peer relationship. But children’s empathy ability did not significant influence onnegative peer relationship. This result suggests that when counseling with children who felt negative emotions oftheirs peer relationship, it is more effective to identify the attribution style rather than applying the program toincrease empathy ability. After that implications and limitations of this study were discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (74)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0