메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국청소년시설환경학회 청소년시설환경 청소년시설환경 제10권 제2호
발행연도
2012.1
수록면
81 - 88 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to improving the creative leadership for children through the group play therapy oriented creativity-emotion group program. Drawing on the case study for group play therapy for improving social ability of children and the literature review for creativity and leadership were developed. The group play therapy oriented creativity-emotion group program were 7 elementary 3-4 grade student in 10 courses. As a result of this study, the group play therapy oriented creativity-emotion program has a positive influence on improvement of social relationship and leadership skills as well as sense of purpose, the ability of recreation, command, and goal achievement, namely creative leadership. specifically, we sought; 1) positive behavior, 2) creative problem solving, 3) positive interrelation. These results may have their significances in terms that it is useful program for developing child's creative leadership.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0