메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국무역연구원 무역연구 무역연구 제10권 제5호
발행연도
2014.1
수록면
347 - 368 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study delves into company-consumer identification and how this influences behavioralresponses of Indian consumers relative to their patronage of products manufactured byKorean companies. Possible influences on company-consumer identification generated by twodifferent factors of corporate image, namely, corporate ability and corporate socialresponsibility are likewise explored through Structural Equation Modeling. Results showedthat both corporate ability and corporate social responsibility turn out to both positivelyinfluence company-consumer identification. In addition, company-consumer identification byIndian consumers induces positive influences on Korean products, which in turn inducespositive influences on Indian consumers’ behavioral responses. These results suggest that inthe future the Korean companies already settled in India not only need to enhance corporateability but also have to exert efforts on corporate social responsibility in order to improvetheir continuous and long-term relationship with Indian consumers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (61)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0