메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국초등체육학회 한국초등체육학회지 한국초등체육학회지 제16권 제3호
발행연도
2011.1
수록면
27 - 38 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the changes of friendship through the Self-directed Badminton Strategy program. Six fifth graders (3 boys and 3 girls) from Sangrok Elementary School in a metropolitan area were the subjects of this study. Their morning activities of Badminton were observed from March of 2009 to May of 2010. The data were collected through participant observation, interview, and document collection. Individual profiles and journals were analyzed by inductive category development. Triangulation, peer debriefing, and member checks were used for the trustworthiness of the data. The results were as follows. First, self-directed strategy factors, such as role model, openness and self assesment influenced the friendship changes in Badminton Program. Second, Badminton activity factors such as conversation, complementary strategy, and team work influenced the dynamic processes of the forming friendships.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0