메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제32호
발행연도
2015.1
수록면
293 - 322 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Abstract Zamjatin recollected that Gogol had been ‘his friend’ in his lonely childhood. Therefore there are many Gogolian elements in Zamjatin’s writing. We is not an exception. For example, for both writers, the ‘nose’ is a metonymy for the object of desire, for the hero’s identity, and a synecdoche for humans. In this article, We is analyzed in comparison to ‘The Fair at Sorochintsi’, ‘May Night’, ‘Vij’, ‘Old-fashioned Landowners’, ‘Overcoat’, and ‘A Diary of Madman’. Utopia (the idyll for Gogol) is the lack of desire, demonic aspects in women, inverted (irrational and demonic) reflections of the world in the mirror, soulless men as machines, and the main character’s writing style, which reveals that the gap between what is ideal and the reality are common dominators in both We and Gogol’s writings. But Zamjatin inverts Gogol’s view of the world. He reinterprets women’s sexual demonic energy as a positive force for destroying the dead entropy. He also reinterprets idyll, which Gogol longed for in his early writings, as an anti-utopia.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0