메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제36호
발행연도
2016.1
수록면
367 - 389 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to review physical education as liberal education (PELE) from the perspective of cross-cultural philosophy of play to establish the fundamental value of PELE in universities. Generally, physical education (PE) is grounded in the philosophy and ideology of play. The aim of PE is to aid in the physical, mental, and social development, integration, and adjustment of the individual through guided instruction and participation in sports, rhythmic, and gymnastic activities selected and conducted according to social and hygienic standards. However, the status of PELE in universities has declined. This study offers concrete suggestions: increase specialized courses through convergence curriculum reform (e.g., narrative physical education through sports and storytelling), extend the PELE curriculum (e.g., PE courses, principles of physical fitness), reinforce management and direction, and cooperate with related staff members in universities.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0