메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제46호
발행연도
2018.1
수록면
99 - 128 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The study aims to explore identity issues of non-native Korean teachers of English in elementary, middle and high schools. It also investigates the influence of co-teaching with native English teachers on Korean teachers’ identity. Out of 8 different databases, initially 2,618 studies were identified, and the final 7 studies were included in accordance with eligibility criteria for systematic review. As a result, this study has shown that teachers negotiate their identities according to the contexts of social, pedagogical, and personal experiences. In addition, the power distribution between Korea regular teachers and foreign teachers affects their identity formation and teacher performances. Lastly, it has demonstrated that teachers’ qualification, pedagogical contents knowledge, and class management skills are important aspects which lead to a successful English class rather than teachers’ English proficiency. Therefore, this study shows that native English speakers are not necessarily better teachers and that other variables can be more important factors in English teaching. Also, Korean English teachers can improve their teaching efficacy and build up capable teacher identities.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0