메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한양대학교 현대영화연구소 현대영화연구 현대영화연구 제7권 제1호
발행연도
2011.1
수록면
67 - 89 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Lynne Ramsay’s works are linked to the social realism the Free Cinema,British New Wave, and Scottish films of the 1990s mounded. They belong to the British social realism in that Ramsay’s use of landscape is related to the concept of surface and moral realism as which Andrew Higson defined the British realism;Scottish realism because Ramsay’s interests in young people’s lives, especially their brutality and kindness, associate with the tradition of children realism of the 1990s Scottish films. In the strict sense of the British and Scottish realism,however, Ramsay’s work is not social realism. Going beyond the two cinematic tradition, Ramsay’s films move towards a certain kind of realism. This essay defines this realism as ‘still’ realism. The aim of this essay is to show how Ramsay moulds the still realism by analysing her use of sound, close-up, and slow-motion in her shot films and first feature film: <Small Deaths>, <Kill the Day> and <Gasman>,and <Ratcatcher>.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0