메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한양대학교 현대영화연구소 현대영화연구 현대영화연구 제8권 제2호
발행연도
2012.1
수록면
389 - 416 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
John Marshall, filmmaker and activist, is well-known for his lifetime involvement with Ju/wasi(!Kung Bushmen) in Namibia's Kalahari Desert. His filming career as an ethnographic/documentary filmmaker spans from <The Hunters>(1958) to <The Kalahari Family>(2002) for more than 50 years. <The Hunters> which this paper focuses on is John Marshall's first major film on the San and has been regarded as classic of ethnographic film. This paper firstly examines Lorence Marshall(John Marshall's father)'s influence on John Marshall's filming career in Western Africa. And then it tries to contextualize the background of filmmaking of <The Hunters>. Secondly it analyzes <The Hunters> by critically assessing two aspects of <the Hunters>: 'use of narrative style' and 'universal perspective'. The paper points out that the 'use of narrative style' and 'universal perspective' are dual structure in constructing the text of <Hunters>.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0