메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
보건의료산업학회 보건의료산업학회지 보건의료산업학회지 제7권 제4호
발행연도
2013.1
수록면
179 - 190 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of this study was to investigate the effect of the factors which cause the patients to choose hospital from the view of Christian missionary hospital. The subjects were 194 inpatients and 202 outpatients of the K Medical Center in Busan. The research had been conducted from 20 June to 31 July in 2013. The major results demonstrated that the medical and social services image factors strongly affected to the satisfaction and selectivity of patients. Social role image of religious medical institution should be considered important and it seems beneficent in CRM(Customer Relationship Management) based on this results.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0