메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제19권 제1호
발행연도
2013.1
수록면
23 - 46 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This research investigates the effects of the universal semantic feature, specificity, in the L2 acquisition of English articles by Korean 6th graders. It reveals that specificity effects the young students' English acquisition, but the marker of specificity is different from the one reported in previous studies (Ionin et. al. 2004, 2009). In a forced multiple-choice written test, the elementary school students used the indefinite article a more in the specific context than in the non-specific context, unlike the subjects of the previous studies who overused the more in the specific context than in the nonspecific context. These findings suggest the developmental stages of specificity: Korean EFL learners use the indefinite article a at the first stage and the definite article the at the next. With the young EFL learners fluctuation between specificity and definiteness settings was not revealed clearly unlike with the children in Zdrenko and Paradis (2008), indicating that UG and L1 both play a role in acquiring L2 English articles.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0