지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
English Island Constraints by Natives and Korean Non-natives
언어연구
2018 .01
한국인 영어 학습자의 통사적 섬에 대한 수용성 연구
언어과학
2016 .01
Complex NP Island Constraints in English: Experimental vs. Deep Learning Approach
언어연구
2022 .02
Factors affecting the formation of foreign language anxiety: Focusing on Korean EFL learners with high proficiency test scores
응용언어학
2023 .03
Scrambling and island constraints in Korean: An experimental approach
언어연구
2018 .01
Preparing Korean EFL learners for English Communication with World Englishes and EIL
Journal of Asia TEFL
2020 .01
Use of Especially and Its Synonyms by Chinese and Korean EFL Learners: A Corpus-based Study
Studies in English Education
2017 .01
Learner Language Analysis: A Case Study of a Chinese EFL Student
Journal of Asia TEFL
2019 .01
Semantics in English Article Usage by Korean EFL Learners: A Corpus-Based Study
현대문법연구
2018 .01
한국인 EFL 학습자의 영어 재귀사 해석에 미치는 화용정보의 영향 - 성분통어 제약조건을 중심으로 -
영어학연구
2016 .12
한국인 EFL학습자 영어재귀사 습득에 나타난 ‘성분통어조건’ 구현 양상
영어학
2015 .12
Information Structure Effects on Korean EFL Learners’ Translation of English Passives
언어와언어학
2021 .01
Perception and Awareness of English Vowels by Korean University-level EFL Learners With Respect To English Language Proficiency
미래영어영문학회 학술대회 자료집
2017 .12
Interlanguage Features of Chinese EFL Learners in the Communicative Act of Refusal
응용언어학
2016 .09
Acoustic characteristics of English liquids produced by Korean learners of English
음성음운형태론연구
2016 .08
한국인 EFL 성인 고급 학습자들의 담화 맥락에서의 대명사 이해
언어과학
2015 .01
A Corpus-based Study on the Use of English Present Perfect by Chinese EFL Learners
언어학
2016 .01
대학 신입생의 영어 학습 사전경험과 대학영어교육의 학습기대에 대한 고찰
새한영어영문학
2018 .08
Acoustic Features of English Fricatives Produced by Chinese EFL Learners at Different English Proficiency Levels
언어연구
2020 .01
The Patterns of Coding English Sentences by Korean EFL Learners
영어영문학연구
2015 .01
0