메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제131호
발행연도
2018.1
수록면
289 - 308 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to analyze the dialogues in the first grade middle school English textbooks used in most middle schools in the small city of Korea and to examine the direction of the English textbooks in Korea. This paper analyzed the dialogues of English textbooks in the first grade of middle school by dividing them into cultural, social, and linguistic aspects. In the middle school first grade English textbooks, whether they are cultural, social, or linguistic, are common, so they can be subdivided and there is no problem with communication without subdivision. In order to respond to the globalization and internationalization era, it is necessary to construct dialogue more broadly in the first grade middle school English textbooks. Nowadays, first grade students in middle school can communicate with anyone in the world through SNS. Teachers should educate with various materials in addition to English textbooks. The English textbooks used in this paper are intended to be composed of elements for globalization and contents that students can use in real life.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0