메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
우리말학회 우리말연구 우리말연구 제18호
발행연도
2006.1
수록면
215 - 235 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The Critical Reading Level and Teaching Method Sung, Sug-ja(Korea Science Academy)This paper is to make clear the critical reading level and teaching method. The reading is the communication course between the writer and reader based on the cultural circumstance. Reading is to make an idea course. So The reading is the same course as the Writing.The Critical Reading is the highest level in the Reading. At the first, reader decode the text. Next, the reader comprehend the text meaning. General reading contains this level. The Critical Reading is the next label. The Critical Reading is based on the total text meaning, not partly. The Critical Reading require the highest level. the Reading level is to continue with thinking and decoding level. The Effective teaching method of Critical Reading is to put a question to reader. The questions about writer, text, circumstance, aim, difference are contained.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0