메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제53권 제2호
발행연도
2011.1
수록면
1 - 14 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper argues that modality should be recognized as an independent grammatical category, since it behaves separately from proposition in terms of time and negation. Modality in English is typically expressed by modal verbs, and they are divided into epistemic, deontic, and dynamic in the spirit of Palmer (1986, 1987). These three types of modals exhibit different behaviors in terms of time and negation. First, with epistemic modals only the proposition is marked for time, but either the modality or the proposition is marked for negation. Second, with deontic modals time cannot be marked either on the modality or on the proposition due to their performative disposition. For negation, only the modality is normally negated for possibility, but the proposition is negated for necessity. Finally, with dynamic modals only the modality is marked for time and negation in a straightforward manner. This complicated system of time and negation in English modals leads Korean EFL learners to commit a host of errors in their interpretation, and they should be taught modality and proposition separately in terms of time and negation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0