메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제57권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
23 - 45 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Predicting and providing an account for the difficulty of English relative clause comprehension for L2 learners has been attempted within frameworks such as noun phrase accessibility hierarchy (Keenan & Comrie, 1977), and filler-gap hypothesis (e.g. O’Grady, Lee & Choo, 2003). The current study probes whether the frameworks can effectively account for native Korean learners’ errors and comprehension of English RCs. The result shows that multiple factors should be considered, rather than a single framework, in order to explain the difficulty of English relative clauses for Korean L2 learners. This research examined 25 intermediate Korean learners of English using a picture selection task. The result and error analysis suggest that several factors such as the number of intervening nodes demonstrated by the filler-gap hypothesis, canonical word order of English, length of relative clauses, and relative marker used in the relative clauses influence the English learners’ comprehension. The findings may assist developing an efficient pedagogical tool for teaching English relative clauses.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0