메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제14권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
93 - 120 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigates the developmental aspect of interlanguage pragmatics (ILP) by exploring the speech act of request performed by the learners in an English as a Foreign Language (EFL) context. In particular, the study has employed the discourse completion test (DCT) with situations containing different social variables, such as power and distance. The request strategies of Korean female college and university students differed with respect to their proficiency level. Results demonstrate that EFL learners use (1) both direct and conventionally indirect strategies regardless of their proficiency level, (2) both hearer-oriented and speaker-oriented perspectives when making a request, and (3) more mitigating supportive moves as a speaker’s proficiency level increases. Moreover, it has been shown that the learners’ request strategies are not influenced by social variables. This suggests the importance of raising awareness of pragmatic competence which can be beneficial for learners in EFL contexts.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0