메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국초등과학교육학회 초등과학교육 초등과학교육 제30권 제4호
발행연도
2011.1
수록면
430 - 441 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
We investigated the elementary students' epistemological views on the nature of scientific measurement. The Views About Scientific Measurement (Ibrahim, 2005) was administered to 117 sixth graders. The analyses of the results indicated that there was an inconsistency in their epistemological views depending on the contexts of the measurement. They also had some difficulties in understanding a distribution of the data, which is needed to understand the necessity of repeating measurements, choosing a best representative value, and comparing data sets. They were found to have some naive views on scientific measurement which influenced negatively for fostering modern epistemological views on the nature of scientific measurement. The results suggest that the nature of scientific measurement should be emphasized explicitly in the national curriculum, and an effective method which improves elementary students' epistemological views on the nature of scientific measurement also be developed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0