메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국의학교육학회 Korean Journal of Medical Education Korean Journal of Medical Education 제26권 제1호
발행연도
2014.1
수록면
3 - 7 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
It is possible to begin new teaching opportunities in a variety of ambulatory care venues and design these teaching and learningprogrammes using the SPICES approach to curriculum reform. In an ambulatory care teaching programme it is possible to stimulatemore student-centred learning and to move away from clinician-focused teaching. Opportunities for integrated learning and problemsolving can be provided and an inter-professional approach fostered. Learning in the clinical context can be structured to meet bothstudents’ needs and curriculum requirements. Finally, opportunities for elective studies can be taken by students with a particularinterest in a topic encountered. Developing a new teaching programme in an ambulatory care venue provides an opportunity tointroduce elements of the SPICES approach to learning. The new programme created can be a model of innovative teaching ina medical school wishing to develop a revised undergraduate curriculum.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0