메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국환경법학회 환경법연구 환경법연구 제30권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
253 - 278 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The IMO Ballast Water Management (BWM) Convention requires that new ships built after 1st January 2009 should to be fitted with special treatment equipment to eliminate the risks of introduction of harmful aquatic organisms and pathogens. But many governments agreed on the opinion that the date of introduction of the new treatment methods should be suspended for one or two years. However, because of legal complexities, a firm decision is not made yet. This problem is caused by IMO agreeing to fixed implementation dates for new regulations without any certainty as to when they will enter into force. And, the United States made another complicated problem caused by the Bill which Congress is considering in order to implement more stringent ballast treatment standard than required by IMO. The shipping industry will be in chaos as ships struggle to comply with differing standards in different parts of the world. The purpose of this study is to research the source of these problems, which should to be considered for the future international environmental conventions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0