메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한무용학회 대한무용학회논문집 대한무용학회논문집 제64권 제64호
발행연도
2010.1
수록면
225 - 240 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to establish mentoring model in dance and to develop the dance mentoring scale(DMS) by confirming its validity. This study is based on K. E. Kram's conceptual model of the mentoring relationship. The four mentoring factors(role model, mental support, social support, & instruction) were identified by examining a successful dancer's mentoring experience. And the 25 items underlying each mentoring factor were developed by a series of psychometric procedures such as the content and factor analysis. The results of confirmatory factor analyses(CFA) with 459 dancers revealed that the data fitted the four-factor 25 item model of the DMS reasonably well. Multi-group CFA was conducted to analyze invarious of the DMS across the three dance groups(high-school, college, & professional dancers). The results of the measurement confirmed that invarious of the DMS across the groups indicating the DMS would be useful for all of the three groups. The DMS factors of high-school students(mental model, social support, & instruction) tended to have higher levels than those of college and professional dancers. The role models of the college students showed the lowest level among those of others.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0