메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제24권 제2호
발행연도
2013.1
수록면
341 - 363 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Various teaching methods are used in Korean language classrooms to make the language learning interesting and to reduce boredom and anxiety. Language games are one of the methods used for that purpose. Games are very effective in proceduralising the knowledges on language, i.e., in transforming the declarative knowledge into the procedural knowledge in the brains of a language learner. This paper is an attempt to apply games to teaching and learning Korean by adapting them into the teacher’s manuals of the regular Korean language program at the language institute of a university in Korea. In the article the author examines the definition on language games, then make questionnaire surveys in order to obtain information on the game uses in Korean language teaching classrooms. He proposes three principles on which a language game should be formulated and mentions some aspects which should be considered in choosing a language game. On the basis of the questionnaire results the author has composed sample teaching plans which make use of language games. (Inha University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0