메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제22권 제4호
발행연도
2011.1
수록면
1 - 29 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study presents a Korean writing course development of academic purpose for Chinese students who are going to study at a university in Korea. A final course model was developed through needs analysis, planning goals, course planning and syllabus design, implementation, evaluation and revising the model. A questionnaire, an interview and learners’ texts analysis were executed for needs analysis, as a result, it was found that learners did not have relevant writing skills and knowledge of text types to perform their tasks of the college courses. A syllabus for the course is designed based on structures of texts which would be taught in the class, a genre-based teaching approach, and results of needs analysis. A developed curriculum was implemented in a Korean language classroom of W University in Wanju for 16 weeks.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0