메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제17권 제2호
발행연도
2006.1
수록면
1 - 20 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Hyun-ju Kwon. 2006. Analysis of Course Book Titles for Korean Language Education in Japan. Journal of Korean Language Education 17-2: 1-20. This essay is to research titles of Korean language and titles of its course subject, which had been available in Japanese universities, collages and high schools from 1995 to 2003 and also inquire into related problems. Firstly, there is no preferable popular textbook among universities and colleges. Each of the colleges and universities uses apposite textbooks of theirs own choice. The titles of textbooks varies Choseoneo, Hangugeo, Koreaeo, Hangeuleo. Comparatively national universities tend to prefer the title of Choseoneo. High school course book titles of Korean language varies Hangeul, Hangugeo, Choseoneo, and Hanguk․Choseoneo. Mostly it is titled as Hanguk․Choseoneo. It can be confirmed that the usage of Choseoneo as subject title is on the decrease, although it is hard to assure that Hangugeo will prevail over Choseoneo in public educational system in near future. (Jeonju University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0