메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제29호
발행연도
2005.1
수록면
347 - 368 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims at investigating teaching methods which can help the foreign students studying Korean to improve their pragmatic competence in terms of politeness, which is shown to be achieved by laying emphasis on the importance of polite expressions in learning the Korean language and by educating students for using these expressions in appropriate situations. Therefore, I make the following suggestions to emphasize the importance of educating polite expressions. First of all, comprehending cultural aspects beneath these expressions is the primary condition to the success. Also more diverse expressions should be presented in the textbooks and classroom settings. Specifically, I suggest that students are encouraged to learn the expressions according to the speech act categories. For a systematic teaching of polite expressions, I divided the teaching stages into three steps: 1) teaching of honorific form and vocabulary, 2) teaching of various linguistic devices and semantic basis of polite expressions, 3) teaching of pragmatic differences among various polite expressions with practical tasks.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0