메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제52호
발행연도
2013.1
수록면
221 - 242 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this study is to consider necessity of language of the deaf as a learner of korean language based on comparing errors of korean language of both the deaf and foreigners. To do this, the topik test of 271 deaf people and 27 foreigners who are studying korean in 2nd and 3rd level was carried out. The deaf got 16 points out of 35, foreigners 18 points. Errors of the test assumed an similar and distinctive aspect. Errors of Irregular conjugation were more than regular and Errors of many grammatical morphemes occurred from both the deaf and foreigners. But foreigners made a little errors in using postposition and tense, while the deaf made severe errors. Foreign learners made errors under the influence of their mother tongue. Likewise, the deaf made errors under the influence of their mother tongue, KSL(Korean Sign Language). It tells that the deaf are foreign korean learners in terms of language education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0