메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제52호
발행연도
2013.1
수록면
181 - 220 (40page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article aims to suggest the direction of in-service Korean language teachers’ training program by analyzing in-service Korean teachers’ needs. For this purpose, this study firstly investigated the concept of Korean language teachers and then categorized in-service training program types. Secondly it analyzed the needs of in-service Korean language teachers on their training program. The needs analysis is conducted targeting 250 native and foreign Korean language teachers and in-depth interview with some Korean teachers, language education institute officials, and a few policy officials. The needs analysis showed that the teachers’ needs for training program are different as their variables such as the institutes they belong to, diploma, and career etc. Therefore the program should be designed according as these different needs. Lastly this study suggested some educational and political proposals for the development of in-service Korean language teachers’ training program.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0