메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제45호
발행연도
2011.1
수록면
51 - 75 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the needs of developing Korean culture education topics for overseas Korean language teachers and learners in the CIS area. There have been numerous discussions within Korean language education regarding effective ways to deliver Korean culture education. Rather than dealing with it in a one-sided way as it was done in the past, recent discussions have yielded a viewpoint that Korean culture education may be more effective if approached from the comparative culture perspective. Against this backdrop, first, some of the cultural topics from the Korean textbooks were extracted and then their preferences were determined. After that, a needs analysis was done to find cultural elements that weren’t included in the textbook and materials to be used in the CIS area. Findings from the study will be used as basic research references for developing culture education materials specific to this area.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0