메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제54호
발행연도
2014.1
수록면
25 - 53 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article aims to describe how to design metadata for item bank - based Korean proficiency test. With the progress of computer technology, the techniques for assessing foreign language competency are also rapidly being developed. a number of large-scaled, high-risk proficiency tests such as ‘iBT TOEFL’, ‘TOEIC’, ‘IELTS’ and ‘HSK’ have already adopted computer-based item bank testing systems. However no large-scaled Korean proficiency test is implemented by computer-based or internet-based item bank system. Item banking of a Korean proficiency test enables test items to be accumulated, retrieved, upgraded with ease. To enables these functions, each item needs to be described with metadata, which is information about the assessment item, and can be highly detailed key fields. Therefore, designing metadata schemes and standard are to establish a foundation of a computer or internet-based item bank system for a future Korean proficiency test. This article studies the basic functions that item bank for a Korean proficiency test can perform, researches metadata of other item banking systems, and suggest the framework of metadata standards for an item bank based - Korean proficiency test.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0