메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장재학 (강원대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.19 Number.3
발행연도
2019.9
수록면
523 - 538 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to examine the construct and predictive validity of the reading section of a mock TOEIC test designed to measure first-year college students’ general English proficiency. To this aim, the present study utilized a series of confirmatory factor analyses and examined a couple of reading models. The results suggested that L2 learners’ reading ability measured by the mock TOEIC test consists of two constructs: language knowledge and reading skills. Language knowledge involves grammatical knowledge and lexical knowledge. Reading skills are concerned with factual understanding and inferential understanding of written English. The results also showed that the mock TOEIC test has some evidence for predictive validity. Some suggestions for future studies were also made.

목차

I. 서론
II. 선행연구 개관
III. 연구 방법
IV. 자료 분석 및 결과
V. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (8)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-705-001240170