메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조윤경 (부경대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제90집
발행연도
2019.9
수록면
363 - 382 (20page)
DOI
10.21296/jls.2019.9.90.363

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study sought to investigate the preference of Korean high school students and college students towards integrated and isolated form-focused instruction in learning English language forms. It also attempted to examine whether their preference towards the two different types of form-focused instruction differs depending on student variables (i.e.,, levels of schools and grammar knowledge) and language variables (i.e.,, difficulties and types of language forms). To this end, 180 high school students and 180 college students were asked to complete a questionnaire and a grammar test. A series of statistical analyses showed that the students generally preferred integrated form-focused instruction to isolated form-focused instruction. It also suggested that the preference for isolated form-focused instruction differed in terms of the students’ levels of schools, and that the preferences for the two types of form-focused instruction differed depending on the types of language forms.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경 및 선행연구
3. 연구 방법
4. 결과 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0