지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Walk through a hundred years
International Digital Design Invitation Exhibition
2022 .12
Walk through a hundred years
한국콘텐츠학회 ICCC 논문집
2022 .12
Can I Walk With You Through Your Life
International Digital Design Invitation Exhibition
2015 .05
The game of go
International Digital Design Invitation Exhibition
2022 .12
The game of go
한국콘텐츠학회 ICCC 논문집
2022 .12
Walk Toward The Light
International Digital Design Invitation Exhibition
2023 .05
Walk with the light
International Digital Design Invitation Exhibition
2023 .05
Serious Game Development – Voice Recognition Soccer Game to Prevent Drowsy Driving
디지털예술공학멀티미디어논문지
2017 .01
Keep Walking AI
International Digital Design Invitation Exhibition
2024 .12
A Study on Game Rating in KOREA for Juvenile Addiction and CRIME Prevention
Public Value
2018 .06
게임콘텐츠의 음(音)
한국콘텐츠학회지
2015 .06
중국 게임 산업의 발전을 위한 전문 인력 양성 방안 -중국내 대학의 게임 전문 인력 양성 커리큘럼 제안
디지털융복합연구
2020 .01
A Case Study on Design Factors of Educational Game for Mobile Platform
한국HCI학회 학술대회
2017 .02
Game Design for Global Services of Mobile Games -Focusing on the Japanese service case of Lunosoft casual games-
차세대컨버전스정보서비스기술논문지
2021 .01
걸음수와 위치정보를 활용한 게임형 걷기앱 개발
예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지
2019 .01
Spring Walk
International Digital Design Invitation Exhibition
2016 .05
인터랙티브 애니-다큐 게임 제작을 위한 게임 시스템 기획 방법 연구 : 융합 콘텐츠 〈암이라는 이름을 가진 드래곤〉 사례 중심으로
한국과학예술융합학회
2020 .12
Situating social games in the everyday: an Australian perspective
Journal of Contemporary Eastern Asia : JCEA
2015 .01
Game Elements Balancing using Deep Learning in Artificial Neural Network
한국HCI학회 논문지
2018 .08
A Study on 2D Character Response of Speed Method Using Unity
인공지능연구
2021 .12
0