메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국마케팅과학회 Journal of Global Fashion Marketing Journal of Global Fashion Marketing 제10권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
210 - 217 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Citation counts can be used as an indicator of research quality. The question addressed herein was can we identify any variables that are associated with or could even be used to foretell whether a manuscript will become well cited or be a high impact journal article? To answer this question, a review was conducted of papers that cited a published article that, according to Google Scholar, had been cited 23 times. Ten of these articles, written in English, were located using available library resources (e.g. library subscriptions, interlibrary loan). Upon reviewing these articles and noting how the targeted article had been used within each, three categories emerged that likely exerted some influence on whether the paper was cited. These categories were labeled paper attributes, journal attributes, and author attributes. These attributes are discussed and suggestions are provided for increasing citation counts.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0