메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국스페인어문학회(구 한국서어서문학회) 스페인어문학 스페인어문학 제92호
발행연도
2019.1
수록면
275 - 291 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
La Niña Santa (2004) is Lucrecia Martel’s second feature length film. This film enshrined Martel as one of the foremost Latin American directors. Martel’s pieces are a eulogy to the senses. It could be said that the director stimulates all of the viewer’s senses to a point where the visual, the auditory, the tactile and the olfactory become slightly unsettling. Therefore, it could be affirmed that Martel makes viewers recover their awareness of their senses, and in the special case of La Niña Santa, of their sense of hearing. This research paper analyzes how Martel makes viewers conscious of their auditory sense, first and foremost on its own or by using images as a base. This paper also outlines how the director creates ambiguity in the film by manipulating the sound, how Martel hints at the deafness of some of the main characters, and how she induces or provokes the momentary deafness of the viewer. Finally, this paper contends that the deafness of Amalia suggested in the film (as a metaphor of adolescence) influences her choice of vocation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0