메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
천순미 (창신대학교) 정혜영 (동남권원자력의학원)
저널정보
한국간호교육학회 한국간호교육학회지 한국간호교육학회지 제25권 제4호
발행연도
2019.11
수록면
459 - 470 (12page)

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: The purpose of this qualitative study was to identify the nature of precocious puberty and to explore what it means in primary schools. Methods: The participants of this phenomenological study were nine primary school girls who were diagnosed with precocious puberty and experienced hormone therapeutics, applying a convenience sampling method. Data were collected from July 2017 to January 2018 through individual in-depth interviews of the participants, including gestures, facial expressions and nonverbal means. The data analysis followed the method of Giorgi. Results: The study identified 37 concepts, 12 clusters, and five themes from experiences of precocious puberty. The essential five themes were as follows: ‘ashamed and concealing experience’, ‘there is no therapeutics option’, ‘difficulties in the process of therapeutics’, ‘difficulties in daily life’, and ‘ambivalence toward therapeutics’. Conclusion: The findings of this study indicate physical, psychological and social difficulties faced by girls with precocious puberty. Based on this results of the study, it is necessary to develop nursing intervention programs focusing on healthy growth and development for children with precocious puberty.

목차

서론
연구 방법
연구 결과
논의
결론 및 제언
References

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-512-000126162