메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
진경일 (Hanbat National Univ.)
저널정보
한국생태환경건축학회 KIEAE Journal KIEAE Journal Vol.20 No.1(Wn.101)
발행연도
2020.2
수록면
87 - 94 (8page)
DOI
10.12813/kieae.2020.20.1.087

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: Classrooms may have a good seat and a bad seat in a class. No matter how many seats there are, students are at a disadvantage in terms of the operation of the classroom if the number of seats they prefer is limited. This means that the efficiency of investment in the educational environment may be low, and to improve this, the educational environment needs to be improved through proper scale or proper seating or facility layout. Therefore, this study aims to investigate students’ preferred seating position and reason, avoiding seating position and reason for the most common classroom types, and to prepare data for improving the classroom environment. Method: The survey method of this study was surveyed from 2012 to 2019 among college students. Students analyzed their preferred seating position, actual seating position, and achievement of the subject. Besides, the survey was conducted with a small number of questions and opinions on whether the respondents participated in the lectures hard and why they chose or avoided the seats. Results: Students with excellent grades prefer to be in a good classroom position in choosing a classroom, while those with poor academic performance think that we will sit behind the classroom or on the wall (the window) while those with excellent grades are located behind the classroom.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 기존연구 분석 및 이론적 조사
3. 조사대상 및 설정요건
4. 조사 및 응답결과
5. 결론
References

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0