메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정영숙 (청주교육대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제25권 제1호
발행연도
2020.2
수록면
339 - 363 (25page)
DOI
10.46449/MJELL.2020.02.25.1.339

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to investigate differences, if any, of undergraduate and graduate students’ perceptions of the English musical theater class they participated in at a national university of education, particularly focusing on a) their attitudes and satisfaction towards the class, b) the impact of the class on their affective, linguistic and musical ability domains, and c) the effect of using English musical for teaching English to elementary students. To this end, nine undergraduate and eleven graduate students were requested to respond to a survey questionnaire including 40 items and 3 open-ended questions with a proper reliability level (Cronbach’s alpha coefficienct, 0.95). Data analysis through quantitative methods revealed that the graduate students showed higher scores compared to the undergraduate students regarding the teaching contents, procedures, and evaluation methods as well as their perceptions of fun, interest, and participation in the class. It was also found that the graduate students showed more positive perceptions than the undergraduate students with respect to their musical ability domains of singing, dancing, and acting.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경과 선행 연구
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0