메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
백승무 (한림대학교)
저널정보
한국슬라브유라시아학회 슬라브학보 슬라브학보 제35권 제1호
발행연도
2020.3
수록면
23 - 52 (30page)
DOI
10.46694/JSS.2020.03.35.1.23

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Meyerhold, who has deeply thought and experimented on the status and role of music since the early days of his activities, has continually used the methodology of infiltrating the principles and laws of music into the structure and composition of acts, speeches and performances on stage. The importance of music in the performing arts, including theater, is beyond description.
Rhythm and musicality are not only the auditory elements of the stage, but also the core creative principles that direct and control the actor"s actions, the ensemble between actors, the composition of each scenes, and the overall structure of the performance. When each element of a performance is arranged in an orderly manner with musicality and musical principles, and when every shape and every level of the stage reaches a full-day synthesis by musical principles, the performance can impress the audience.
The purpose of this study is to examine the socio-cultural context in which the principle of musicality, which Meyerhold regarded as the fundamental principle governing the actor"s body and spirit, was born, and to clarify the process and appearance of musicality as a means of theatrical expression.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 공연의 리듬과 음악성
Ⅲ. 음악적 시대의 음악문화
Ⅳ. 맺는말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0