메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이상희 (선명여자고등학교) 김은정 (경상대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제91집
발행연도
2019.12
수록면
25 - 44 (20page)
DOI
10.21296/jls.2019.12.91.25

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the classroom practice of English classes in vocational high schools through the students" and teachers" perception. The participants included 635 students and 8 teachers in four vocational high schools in Changwon. The data were collected through surveys for students and interviews for teachers. The research questions were: how the students and teachers thought of their English classes; and, what the areas in need of improvement were. The study illustrated that most classes were run in a teacher-centered format focusing on general English. Even though such practice was against the recommendation of the national curriculum, the students did not think it problematic. The teachers also perceived this practice suitable for students. However, the findings indicated that the students" needs and interests were not reflected; at the same time, the teachers were deprived of opportunities for professional development. Pedagogical suggestions were offered.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-700-000543261