메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최재훈 (군산대학교) 조상곤 (군산대학교)
저널정보
한국동력기계공학회 동력시스템공학회지 동력시스템공학회지 제24권 제2호
발행연도
2020.4
수록면
94 - 102 (9page)
DOI
10.9726/kspse.2020.24.2.094

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Biofuels are a form of renewable energy and vigorously require research to cope with the changes in international energy supply and demand. Although they only account for a few percent of the world"s transport fuel to date, they are increasingly popular due to higher oil prices and an increasing concern with global warming and investments into them are therefore growing each year. Biofuels are renewable energy and need to be continuously researched to deal with changes in international energy. Therefore, the authors intended to investigate varying biodiesel fuel ratios and biodiesel fuel temperatures to present various uses for biofuels. Engine experiments were conducted with fixed fuel injection timing of BTDC 22°CA using a four-stroke six-cylinder in a direct injection diesel engine. The results of this study demonstrated that as the biodiesel fuel mixture increased, fuel consumption increased slightly, NOx increased, CO decreased slightly, and PM decreased significantly. When the biofuel temperature changed, NOx and PM increased slightly, brake specific fuel oil consumption increased and CO did not change significantly.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험장치 및 방법
3. 실험결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-550-000580640