메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정승훈 (우석대학교) 김성용 (경희대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제80호
발행연도
2020.4
수록면
37 - 47 (11page)
DOI
10.51979/KSSLS.2020.04.80.37

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: The purpose of this study is to provide a basic data for marekting strategy through examining causal relationship of variables as viewing motivation, viewing value, and behavior after viewing from the Asian Games soccer broadcasting.
Method: The subjects of the study were college students from Seoul, yGeonggi and Jeonbuk who watched Asian game soccer broadcasting. The final 578 valid data were used for the analysis This research were drawn by frequency analysis, reliability analysis, and correlation analysis using SPSS 22.0, as well as confirmative factor analysis and structure equation model using AMOS 22.0 for the hypothesis test.
Results: The results are as follows. First, Entertainment seeking, social interaction, and substitute behavior of viewing motivation had significant influence on the viewing vaule. Second, information seeking and time consumption of viewing motivation did not significant influence on viewing value. Third, viewing value had significant influence on watching intention. Fourth, viewing value did not have significant influence on recommendation intention.
Conclusion: In summary, the findings in this study confirm the relationship among viewing motivation, viewing value and behavior after viewing.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (68)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0