메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제78호
발행연도
2020.1
수록면
59 - 86 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
A good deal of Second Language Acquisition (SLA) research has investigated the effectiveness of textual enhancement, as an implicit attention-drawing device, for L2 Spanish learning. This methodological synthesis reviews all experimental and quasi-experimental studies published between 1981 and 2019 that examined the effects of textual enhancement on L2 Spanish development. This study employed systematic procedures to survey the research domain and quantitative meta-analytic techniques to code and analyze methodological practices of primary research. Thirteen unique sample studies qualified for inclusion were retrieved, and each study report was coded for methodological features related to sampling, research designs, and statistical analyses and data reporting conventions. The results indicate not only several strengths but also a number of areas in need of improvement in research and reporting practices. Based on the findings, suggestions for future investigations are made to advance methodological and reporting practices in the domain.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0